Popularne posty

piątek, 18 listopada 2011

Cosplay, dziwne prawo i KiRa!

Pamiętacie jeszcze przedszkole??? Tak? a pamiętacie te bale karnawałowe - kiedy to dziewczyny przebierały się za wróżki, motyle, biedronki, pszczółki, czarodziejki i księżniczki a chłopacy za spidermana ( jak to się pisze ), batmana, czarodzieja itp...? ? Tak? No właśnie to był nasz pierwszy cosplay w życiu. Teraz kiedy o tym pomyśle chciałabym żeby te czasy wróciły ale według innych jestem już za stara i mi nie wypada, z drugiej strony według rodziców i koleżanek przez te "chińskie bajeczki" jestem już stracona dla społeczeństwa.... -_-.... Więc co mi szkodzi?! Gorzej już nie będzie (kusze chyba los. Mój pierwszy cosplay był w przedszkolu gdzie już wtedy byłam krytykowana i odrzucana przez społeczeństwo no bo tak - nienawidziłam bawić się w dom, rodzine, ogółem lalkami, nienawidziłam różu oraz jakiś słodziutkich bluzeczek więc dziewczyny śmiały się ze mnie i wytykały mnie palcami. Chcialam się bawić klockami i samochodami ale jak? Chłopacy nie chcą się bawić z dziewczynami więc na dobre siedziałam przez kilka godzin w rogu sali i wysłuchiwałam pouczeń od pani dlaczego nie mogę być taka jak inne dziewczyny? Aż w końcu przyszedł dzień balu- wszyscy tacy odstrojeni,róż fiolet jakieś kolorowe świecące Różdżki, skrzydełka, długie suknie, czapki stożki a ja jak zwykle się wyróżniałam - wyglądałam mniej więcej jak Tabitha z zero no tsukaima zns- duża drewniana laska -różdżka, spódniczka, koszula, i peleryna... jak zwykle zostałam obgadana ale się tym nie przejmowałam ale dobra dobra ja tu gadu gadu a czas ucieka

____________________________________________________________________________________

Cosplay to nic innego jak przebieranie się za ulubione postacie ale oczywiście żeby nie było tak pięknie dodam że peruki, soczewki, stroje i inne kosztują dużo.... bardzo dużo a no i oczywiście jakieś dziwne prawo. Artykuł który zaraz napisze nie należy do mnie ... pochodzi ze strony http://www.anime-shinden.info/14535-newsy.html poprostu nie chce mi się pisać nowego więc skopiuje czyjąś prace za co z góry przepraszam i zrzekam się jakichkolwiek praw autorskich


___________________________________________________________________________________

Cosplay przestępstwem w Japonii? Kolejne genialne pomysły polityków na temat "jak umilić życie skośnookim".

Japoński artysta Kazuhiko Hachiya ostrzegł w zeszły poniedziałek, że jeśli Japonia dołączy do Trans-Pacific Partnership Agreement (TPP), zmiany w prawie mogą dotknąć cosplay oraz inne dzieła wtórne (bazujące na czyjejś pracy). Wypowiedź miała miejsce w czasie seminarium organizowanym przez Nico Nico pod hasłem "Jak TPP zmieni sieć oraz prawa autorskie? Od zwiększania praw autorów do jednostronnej egzekucji prawa".

TPP to właśnie negocjowany pakt między USA, a takimi krajami jak Australia, Chile, Malezja, Nowa Zelandia, Peru, Singapur, Wietnam. W ten weekend premier Japonii Yoshihiko Noda uczestniczył w rozmowach dot. przystąpienia jego kraju do wspólnoty (jeszcze się nie zakończyły). W związku z tym budzący wiele kontrowersji traktat stał się tematem nr 1 w mediach. W założeniach ma ujednolicić prawo w zrzeszonych krajach na wielu płaszczyznach.

Hachiya powołuje się na publikację Kensaku Fukui, prawnika i profesora uniwersytetu Nihon. Porusza ona kwestię potencjalnych skutków dołączenia do TPP. Według aktualnego prawa w Japonii policja i prokuratorzy nie mogą gnębić twórców dzieł wtórnych dopóki autor oryginału nie poczuje się tym pokrzywdzony i nie dostarczy w związku z powyższym wniosku.

Fukui tłumaczy, że po wejściu traktatu TPP ww. organy będą mogły ścigać artystów takich jak cosplay'erzy i artyści dojinshi z automatu, nakładając kary pieniężne według uznania. Zdaniem Akamatsu, autora mang "Negima" oraz "Love Hina" zmiany zniszczą dojinshi, co w konsekwencji zatrzęsie całym rynkiem mangi.

Mimo istnienia ogromnej liczby takich wydawnictw w kraju kwitnącej wiśni twórcy oryginałów nie wnoszą pozwów. Zaakceptowali komiksy dojinshi, ponieważ znacznie przyczyniają się one do wzrostu rozpoznawalności pierwotnej marki, pomnażając dochody w branży.

Osobiście myślę, że w dobie czytników e-book za mniej niż 100 dolców i powszechnego dostępu do mobilnego internetu takie zmiany nie dotkną za bardzo wydawnictw. Martwi mnie jednak kwestia rzucających się w oczy cosplay'erów, którzy być może będą musieli zejść do podziemia... Będziemy trzymali rękę na pulsie, by donieść o wyniku pertraktacji kiedy tylko będzie klarowny. __________ Na koniec dodaje kilka fotek cosplayu według mnie udanego
___________________________________________________________________________________





















W środę 23 listopada wychodzi nowy odcinek higurashi no naku koro ni KiRa! czyli 3 odc parodi po wydarzeniach z Hinamizawy (Ova) a więc postaram się zrecenzować tę serię już w tą środę. Zapraszam i na razie żegnam

PS: Dziś wychodzi nowy odc fairy tail i nowy chapter mangi.. nie mogę się doczekać :D

2 komentarze:

  1. Udany pościk. Kocham cosplay. O też oglądasz Kirę ;p Ja oglądam bo jestem ciekawa co oni jeszcze wymyślą, a po za tym jest czasami śmieszne. Taka groteska :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.

    OdpowiedzUsuń